Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús.

Eurofred aposta per l'ús dels refrigerants naturals de baix impacte mediambiental per al sector de la refrigeració, en negocis com cadenes d'alimentació o supermercats.

Eurofred aposta per l'ús dels refrigerants naturals de baix impacte mediambiental per al sector de la refrigeració, en negocis com cadenes d'alimentació o supermercats. En concret, som pioners en incorporar a aquest tipus de negocis, sistemes amb refrigerants com són el R-744 (CO2) o el R-290, i per la instal·lació de centrals frigorífiques de R-744 (CO2) per donar servei a mobiliari frigorífic remot.

La utilització d'aquests gasos naturals minimitza les tones equivalents de CO2 emeses a l'atmosfera i contribueix a reduir l'efecte hivernacle global. A més, aquest tipus de sistemes, a diferència dels tradicionals, està exempt del pagament de taxes que imposa el Reglament de l'Impost sobre els gasos Fluorats d'efecte hivernacle, un impost que afecta especialment el sector de la distribució alimentària, penalitzant l'ús d'equips que utilitzen gasos refrigerants amb alt GWP. "El sector del fred i la refrigeració s'enfronta en l'actualitat a grans reptes. No hi ha dubte que ens trobem davant d'un moment de metamorfosi marcat pels canvis que es donen en els negocis, les noves solucions tecnològiques imperants i el marc legislatiu del sector. Però sense cap mena de dubte és la gran conscienciació de les grans cadenes d'alimentació del nostre país on podem trobar l'inici d'aquesta transformació. "- assenyala Abel Pedrós Industrial Air & Horeca Màrqueting director de Eurofred.

Mirant enrere

Si ens fixem en l'obertura del primer hipermercat en els anys 70, tant el consumidor com la societat ha canviat molt. Anteriorment, la major part dels hipermercats s'instal·laven en centres comercials als afores de les ciutats on el consumidor trobava al costat de la seva compra una oferta d'oci. Avui dia, en canvi, està imperant el format de supermercat de proximitat, més a prop del consumidor i amb una oferta on es dóna més importància al producte fresc, ecològic i de consum diari. Aquesta tornada a les botigues més properes suposa per a tots els establiments l'increment de càmeres d'emmagatzematge i sobretot, de mobiliari frigorífic en sales de vendes per conservar i exposar de forma eficient i atractiva tots els productes.

Els nous establiments on s'instal·len els nous equips busquen maquinària adaptada a nous formats i que incorporin l'última tecnologia per complir amb la nova normativa de gasos fluorats, dues condicions que compleixen els equips frigorífics amb refrigerants naturals de Eurofred. "Per tant- assenyala Pedrós- el repte és posar la tecnologia a l'abast del mercat. Ens trobem en un moment clau on sorgeix la necessitat de donar resposta a les inquietuds que preocupen als professionals i al sector. Un moment on convé compartir el nostre coneixement i experiència per a ser capaços, entre tots de posar la millor tecnologia i innovació a l'abast del mercat."